How to report employee stock options on tax return


12 błędów związanych z podatkami, których należy unikać przy pomocy opcji na akcje i programów ESPP Bruce Brumberg i Lynnette Khalfani Kluczowe punkty Opcje na akcje i plany zakupu akcji dla pracowników wprowadzają do zeznania podatkowego własne specjalne kwestie. Typowe błędy, których należy unikać, to: podwójnie liczony dochód, błędne raportowanie kosztów lub błędne obliczenia podatków od przychodu z programu ESPP. Do innych częstych błędów zalicza się pomieszanie obliczeń AMT, przepłacanie AMT i zapominanie o przeniesieniu strat kapitałowych. Ten sezon podatkowy może być mylący, jeśli sprzedajesz zapasy w 2018 r. Alert: w przypadku sprzedaży magazynowej musisz złożyć zeznanie podatkowe IRS Formularz 8949 i Zaplanuj D. Aby uniknąć przepłacania podatków, należy zdawać sobie sprawę z problemów związanych z podstawą kosztów dla sprzedaży zapasów zgłoszonych na formularzu IRS 1099-B. Musisz składać zarówno Formularz 8949, jak i Zaplanuj D, gdy raportujesz sprzedaż akcji na swoim zeznaniu podatkowym. Do końca stycznia powinieneś otrzymać formularz IRS W-2, jak zwykle. Pokaże wszelkie zwykłe dochody wynikające z opcji na akcje lub planów zakupu akcji pracowniczych. Jeśli sprzedałeś akcje w 2018 r., Do połowy lutego Twój dom maklerski prześle Ci formularz IRS 1099-B, który zwykle zmienia się w ich własne oświadczenie zastępcze. Formularz 1099-B zawiera informacje o sprzedaży akcji dokonanej w ciągu roku. IRS otrzymuje również obie te formy. Rozszerzenie informacji podanych na formularzu 1099-B doprowadziło do wprowadzenia Formularza 8949, który należy złożyć razem z Harmonogramem D podczas raportowania sprzedaży akcji. Formularz 8949 zawiera listę szczegółów każdej sprzedaży akcji, natomiast Harmonogram D sumuje sumy kolumn z tego formularza, aby podać całkowite długoterminowe i krótkoterminowe zyski i straty kapitałowe. Ponadto otrzymasz również formularz IRS 3922, jeśli kupiłeś udziały ESPP w 2018 r. I formularz IRS 3921, jeśli korzystałeś z certyfikatów ISO w 2018 r. Zastanawiasz się, co zrobić z W-2, zaktualizowanym 1099-B lub Formularzami 3921 i 3922 Nie bardzo wiadomo, jak i gdzie zgłosić sprzedaż akcji firmy na formularzu 8949 i Zaplanować D Nawet jeśli zatrudnisz kogoś do obsługi swojego zeznania podatkowego (specjaliści podatkowi są pomocni), możesz mimo to skorzystać z wiedzy o podstawach przedstawionych w tym artykule. raportowanie podatku dochodowego dla akcji spółki. W Centrum Podatkowym tej strony internetowej znajdują się również adnotowane diagramy Formularza 8949 i Harmonogramu D przedstawiające sposób raportowania sprzedaży akcji z deklaracji podatkowych. Jeśli chcesz zgłosić dochody z ograniczonych akcji lub ograniczonych jednostek magazynowych, zobacz artykuł towarzyszący. Co nowego w 2017 r. Sezon podatkowy Chociaż reforma podatkowa prawdopodobnie nastąpi w 2017 r., Nie wpłynie to na raportowanie dochodów z 2018 r. Warto jednak pamiętać, że kilka lat temu IRS wprowadził duże zmiany w formularzu 1099-B raportującym o sprzedaży akcji. Stworzyły one zamieszanie w formularzu 8949 dotyczącym sprzedaży akcji nabytych w wyniku kompensaty kapitałowej i zwiększyły ryzyko przepłacania podatków. W odniesieniu do sezonu zwrotu podatku za rok 2017 (obejmującego sprzedaż akcji w 2018 r.) Formularze i zasady nie uległy zmianie, chociaż ryzyko nadpłaty pozostaje. W przypadku sprzedaży akcji nabytych w wyniku kompensaty kapitałowej, ważne jest zrozumienie zasad dotyczących kosztów poniŜej. Raporty o raportach podatkowych, których należy unikać Oto porady dotyczące omijania typowych pułapek (patrz także często zadawane pytania na temat błędów związanych z opcjami na akcje, ograniczonymi zapasami, systemami ESPP i SAR). Błąd nr 1: Dochód z opcji podwójnego liczenia Nie pozwól, aby twój W-2 cię podniecił. W przypadku korzystania z NQSO, nawet jeśli nie sprzedajesz żadnych akcji, różnica między ceną wykonania a wartością rynkową (FMV) tych udziałów będzie traktowana jako zwykły przychód i uwzględniona w polu 1 formularza W-2 oraz w inne pola dla dochodu państwowego i lokalnego (zobacz FAQ z ilustrowanym schematem formularza W-2 dla NQSO). W przypadku ISO, tylko wtedy, gdy dokonasz dyskwalifikacji, dochód pojawi się na twoim W-2, ale nie pojawi się wstrzymanie (zobacz FAQ z ilustrowanym schematem formularza W-2 dla tej sytuacji). Nie rób boleśnie kosztownego błędu podwójnie liczącego się dochodu. Firmy określają również dochody NQSO, umieszczając je w polu 12 formularza W-2, używając kodu V (niewymagane dla systemów ISO, ograniczonych zapasów RSU lub kwalifikowanych pod względem podatkowym programów ESPP). Kiedy spojrzysz na wiersz "Inne dochody" na formularzu 1040 (Linia 21 w formularzu na 2018 r.), Nie popełnij błędu wymieniając kwotę pokazaną w polu 12 twojego W-2 lub jakiekolwiek dochody już uwzględnione w polu 1 w celu wyrównania kosztów akcji . Zawarłeś już go jako część linii 7 formularza 1040 (płace, pensje, napiwki itp.). To byłby kosztowny koszt podwójnego liczenia dochodu Alert: Łatwo jest popełnić ten sam błąd w ESPP, które nie są kwalifikowane podatkowo. ponieważ raportowanie podatkowe W-2 jest takie samo jak w przypadku nie kwalifikowanych opcji na akcje. Aby dokładnie sprawdzić, ile wynagrodzenia pochodziło z wynagrodzenia w porównaniu z opcjami, porównaj swój roczny odcinek wypłaty z W-2. Różnica między tymi dwoma stwierdzeniami powinna ujawniać twój dochód z opcji. Błąd nr 2: Nieudane raportowanie sprzedaży Jeśli skorzystałeś z NQSO w zeszłym roku, na twoim formularzu W-2 pojawią się ukryte podatki federalne, stanowe, socjalne i Medicare. wraz z rozkładem na ćwiczeniach, które będą traktowane jako zwykły dochód. Nie masz potrącenia podatku u źródła przy wykonywaniu norm ISO lub zakupie w ramach kwalifikowanego podatku ESPP. niezależnie od tego, czy posiadałeś lub sprzedawałeś akcje na zakupie. Ponadto, jeśli sprzedałeś akcje w trakcie roku podatkowego, Twój pośrednik powinien przesłać formularz IRS 1099-B z informacją o sprzedaży. Korzystając z 1099-B, zgłaszasz się na formularzu IRS 8949 i Zaplanujesz D przychodów ze sprzedaży, wraz z innymi informacjami z 1099-B. Podczas gdy 1099-B zawiera teraz więcej informacji niż kiedyś, nie pokazuje potrącanych podatków, chyba że uruchomiono wstrzymanie płatności. Upewnij się, że robisz to raportowanie nawet w przypadku ćwiczenia bezgotówkowego, w którym wszystkie dochody są już na twoim W-2. Pamiętaj, aby zgłosić sprzedaż nawet przy bezgotówce, w której wszystkie dochody są już na twoim W-2 i wydaje się, że nie masz żadnych dodatkowych zysków ze sprzedaży. W niektórych przypadkach bezgotówkowych, w zależności od prowizji, nadal będzie niewielki zysk lub strata krótkoterminowa. Jak wyjaśniono w następnej części, w odniesieniu do podstawy opodatkowania, nie będziesz zaniżał swojego dochodu. W sytuacjach szczególnych, w których od brokera nie wymaga się podania formularza 1099-B do wykonania bezgotówkowego (zobacz powiązane FAQ), powinieneś zgłosić sprzedaż na formularzu 8949. Alert: Nawet jeśli nie masz dochodów za sprzedaż poza pojawia się na W-2, nadal musisz zgłosić sprzedaż na Formularzu 8949 i Zaplanuj D. Jeśli nie możesz, możesz spodziewać się listu z IRS (zobacz powiązane FAQ). IRS rozszerzył swoją technologię w ciągu ostatnich kilku lat i może z łatwością porównywać i porównywać dokumenty z informacjami elektronicznymi (np. Formularz 1099-B) z deklaracjami podatkowymi. Błąd nr 3: Błędne obliczenia podstawy opodatkowania Kiedy sprzedajesz swoje akcje, cena sprzedaży (ponownie, po prowizji) minus podstawa kosztu równa się zyskowi lub stracie kapitału. Zmieniony 1099-B raportuje twoją podstawę opodatkowania w Ramce 1e (zamiast pól, twoje zastępcze oświadczenie brokerów może używać kolumn o tej samej numeracji). Jednak informacje o kosztach podane do IRS w polu 1e formularza 1099-B mogą być zbyt niskie lub pole może być puste. Wynika to z faktu, że zasady dotyczące sprawozdawczości według kosztu są obowiązkowe tylko w odniesieniu do zapasów nabytych w 2017 r. I później. Ponadto, w przypadku akcji nabytych z opcji przyznanych przed 2017 rokiem, brokerzy mogą w ramach podstawy uwzględniać jedynie rekompensatę wyegzekwowaną podczas wykonywania. Mając na uwadze potencjalne zamieszanie, akcje nie nabyte za gotówkę, takie jak akcje z wymiany akcji, ćwiczenia SAR lub ograniczone nabywanie akcji, są uważane za niezabezpieczone papiery wartościowe. Na formularzu 8949 zawsze używaj podstawy kosztowej i wpływów brutto na formularzu 1099-B. Są to dane, które otrzymuje IRS. Na formularzu 8949 zawsze używaj podstawy kosztu i zysków brutto pokazanych na formularzu 1099-B lub sformatowanego oświadczenia zastępczego ze swojego brokera. Chcesz zgłosić liczby, które otrzymuje IRS. To do Ciebie, Twojej firmy, brokera lub IRSto nie trzeba wprowadzać żadnych modyfikacji w formularzu 8949. Kilka poprawek dla typowych sytuacji: Jeśli podstawa kosztu w polu 1e formularza 1099-B jest zbyt niska, nadal zgłaszasz to w kolumnie (e). Dokonaj odpowiedniego dostosowania w kolumnie (g) formularza 8949 i umieść kod B w kolumnie (f). Jeśli pole 1e będzie puste, po prostu zgłaszasz poprawną podstawę w kolumnie (e) formularza 8949. Jeśli twój 1099-B nie odejmuje prowizji lub innych opłat z wpływów (choć powinien), nie dodawaj ich do podstawy kosztowej na Formularz 8949. Zamiast tego dostosuj kwotę w kolumnie (g) i dodaj Kod E w kolumnie (f). Alert: Musisz dokładnie zgłosić swoją podstawę kosztową na formularzu 8949, dokonując wszelkich wymaganych korekt, aby uniknąć dwukrotnego opodatkowania przychodu już zgłoszonego jako część twojego odszkodowania na W-2. Niektórzy ludzie nieprawidłowo używają ceny wykonania jako podstawy dla swoich NQSO (podobny błąd czai się również w przypadku ESPP). Ale Twoja podstawa na stanie to kwota, którą zapłaciłeś za wykonanie opcji (lub zakup akcji ESPP) oraz kwotę dochodu zawartą na twoim W-2 w wyniku ćwiczenia (lub zakupu). Każdy rodzaj ćwiczenia może stworzyć własnego zamieszania z raportowaniem akcji sprzedanych w trakcie realizacji lub później. Na przykład w przypadku sprzedaży na pokrycie kosztów, jeśli sprzedałeś tylko część akcji na ćwiczeniu, nie chcesz podawać na formularzu 8949 i Zaplanuj D podstawy kosztu wszystkich zrealizowanych akcji. Doprowadziłoby to do znacznie większej podstawy opodatkowania i straty kapitałowej z tytułu sprzedanych akcji. W Centrum podatkowym na tej stronie zobacz nasze wideo z zeznania podatkowego oraz w specjalnej sekcji Sprzedaży akcji firmy raportującej. Zawiera opisy formularzy 8949 i Harmonogram D dla zgłaszania sytuacji związanych ze sprzedażą wszystkich rodzajów rekompensat za akcje i ESPP. Błąd nr 4: Zanieczyszczenie obliczeń AMT przez wykluczenie ISO Czasem ludzie nie mówią swoim księgowym lub urzędowi skarbowemu o opcjach na akcje motywacyjne, które sprawowali i utrzymywali, że mogą uważać, że ćwiczenie bez sprzedaży jest niemożliwa do zrealizowania. Więc oni w dobrej wierze stwierdzają, że księgowy lub IRS nie musi wiedzieć. Inni mogli zapomnieć o ćwiczeniach ISO, zwłaszcza, że ​​wartość zapasów nie odzwierciedla się w W-2. Alternatywnie możesz wiedzieć zbyt dobrze o oczekiwanym wyniku AMT na papierowych zyskach z ostatnich lat ćwiczeń i wstrzymania. Ponieważ nie ma śladu papierowego W-2, zastanawiasz się, dlaczego twój księgowy lub IRS musi wiedzieć o twoim ćwiczeniu. Audyt może ujawnić, że wcześniejsze wykonanie i wstrzymanie ISO nie zostało uwzględnione w obliczeniach AMT. Problem z tym pominięciem spowoduje, że twoje alternatywne minimalne obliczenie podatku będzie nieprawidłowe. Powód: kiedy ćwiczysz ISO, a następnie przechowujesz akcje przez rok kalendarzowy ćwiczeń, nie masz bieżących regularnych dochodów. Zamiast tego masz dochód na cele AMT. Ponadto, gdy nadejdzie czas na sprzedaż zapasów, zostanie to zgłoszone IRS. Audyt może ujawnić, że wcześniejsze wykonanie i wstrzymanie ISO nie zostało uwzględnione w obliczeniach AMT. Wraz z płaceniem zaległych podatków zapłacisz także odsetki i kary. Jeśli nie możesz wymyślić gotówki za podatki, które są należne z twojego zwrotu za AMT, możesz chcieć opracować plan płatności za pomocą IRS. Uwaga: ćwiczenia ISO w danym roku podatkowym są zgłaszane na formularzu 3921 na początku następnego roku. Ten formularz pomaga zbierać informacje dotyczące raportowania sprzedaży akcji ISO na zeznaniu podatkowym i pomaga w obliczeniach AMT podczas ćwiczeń. IRS otrzymuje także kopię formularza, zapewniając, że IRS wie o twoim ćwiczeniu ISO, a zatem wszelkie AMT wywołane przez dochód z ćwiczeń. Szczegółowe informacje można znaleźć w powiązanym artykule w innym miejscu na tej stronie. AMT jest zasadniczo zaliczką na podatek od ISO. Formularz IRS 6251 służy do obliczenia kwoty, jeśli w ogóle, twojego AMT. Błąd nr 5: zaniedbanie, aby przenieść dalej Twój kredyt AMT AMT jest zasadniczo zaliczką na podatek od ISO. Formularz IRS 6251 służy do obliczenia kwoty, jeśli w ogóle, twojego AMT. Zgłaszasz rozkład ćwiczeń ISO w wierszu 14. Chociaż odzyskanie pieniędzy, które zapłaciłeś, może potrwać dłużej niż chcesz, dostajesz kredyt na AMT w kolejnych latach. Musisz obliczyć AMT w każdym przyszłym roku, aż do wyczerpania kredytu, nawet przed sprzedażą akcji ISO. Tradycyjnie, kredyt jest corocznie ograniczony do kwoty, o jaką twój zwykły podatek dochodowy przekracza twój AMT, a niewykorzystany kredyt jest przenoszony do przodu (aby uzyskać informacje na temat nowego kredytu zwrotnego, zobacz poniższy alert). Niektórzy zapominają o korekcie z lat ubiegłych na AMT i nie noszą kredytów do wykorzystania w latach, gdy ich regularne dochody przekraczają dochody AMT. Aby uniknąć tego błędu, spójrz na swoje przeszłe podatki i sprawdź, czy w tym roku można było przenieść kredyt AMT. Jeśli tak, to IRS Formularz 8801 to miejsce, w którym znajdziesz swój kredyt. Formularz 8801 jest również używany do obliczenia, ile kredytu AMT, jeśli w ogóle, będzie można przenieść na następny rok. Możesz pobierać formularze i instrukcje na irs. gov. Alert: W ramach tego, co nazywano zwrotnym kredytem AMT, w przypadku kredytów AMT w wieku powyżej trzech lat można było ewentualnie odzyskać do 50 rocznie niewykorzystanego kredytu. Jednak przepis ten nie został przedłużony poza rok podatkowy 2017. (Aby uzyskać szczegółowe informacje, zobacz najczęściej zadawane pytania na temat zwrotnego kredytu AMT.) Błąd nr 6: Nieumyślne przepłacanie AMT w roku sprzedaży ISO Zasady podatkowe, które mają zastosowanie do sprzedaży akcji ISO po zapłaceniu AMT wprawiają w zakłopotanie nawet ekspertów. Po uzyskaniu AMT dla swoich zapasów ISO, zasadniczo musisz przechowywać dwa zestawy rekordów: jeden dla zwykłego podatku dochodowego, a drugi dla bieżących obliczeń AMT. Musisz to zrobić, aby odpowiednio wykorzystać kredyt, aby zmniejszyć przyszłe podatki. Stado ISO jest przykładem tego, co eksperci podatkowi nazywają podwójnymi aktywami, ponieważ ma inną podstawę dla regularnego podatku dochodowego, a inną dla AMT. Jak wyjaśnia Kaye Thomas w swojej znakomitej książce Zastanów swoje opcje. Zysk lub strata AMT ze sprzedaży tego składnika aktywów nie będzie taka sama, jak zwykły zysk lub strata podatkowa. Jeśli nie będziesz czujny w tej sytuacji, może się okazać, że niepotrzebnie płacisz więcej podatku niż jest to wymagane. Kluczem do uniknięcia płacenia lub obliczania większej ilości AMT, niż jest to wymagane w przypadku sprzedaży akcji ISO, jest również zgłaszanie (jako wartość ujemna) skorygowanego zysku lub straty na linii 17 części I formularza AMT 6251. Podobnie jak w przypadku wszelkich sprzedaży papierów wartościowych , raportujesz sprzedaż akcji na Formularzu 8949 i Zaplanuj D (ale przygotowujesz również wersję AMT, której nie składasz). Zyski lub straty kapitałowe dla zwykłego podatku dochodowego będą zależeć od ceny wykonania akcji oraz od tego, czy cena akcji w sprzedaży była niższa, równa lub większa niż cena wykonania ISO. Twoja podstawa AMT będzie wyższa niż regularna podstawa opodatkowania, ponieważ obejmuje spread na ćwiczeniach. Kluczem do uniknięcia płacenia lub obliczania większej ilości AMT niż jest to wymagane w przypadku sprzedaży akcji ISO jest również zgłaszanie (jako wartość ujemna) skorygowanego zysku lub straty na linii 17 części I formularza AMT 6251. Ta kwota stanowi różnicę między stały podatek dochodowy i zyski kapitałowe AMT. Ale w niektórych sytuacjach, kiedy sprzedajesz akcje ze stratą AMT, ta ujemna kwota może zostać ograniczona przez 3000 rocznych ograniczeń strat kapitałowych. Instrukcje dla formularza IRS 6251 zawierają szczegółowy przykład tej sprzedaży. Błąd nr 7: Rozliczanie podatków za pomocą ESPP Plany zakupu akcji pracowniczych, które są zgodne z Sekcją 423 Internal Revenue Code, umożliwiają kupowanie akcji poprzez odliczenia od podatku po obniżonej cenie do 15 od wartości rynkowej twojej firmy. Alert: Nie należy uwzględniać rabatu w roku zakupu, chyba że sprzedajesz również akcje w tym samym roku. Jeśli posiadasz udziały przez okres ponad jednego roku od daty zakupu, a ponad dwa lata po rozpoczęciu okresu oferty, będziesz miał zwykły dochód w roku sprzedaży równy mniejszej z rzeczywistych zysków ze sprzedaży lub zniżka ceny zakupu na początku oferty (patrz powiązane FAQ z przykładami opodatkowania). Bez względu na to, jak długo posiadasz udziały w programie ESPP, twoja podstawa opodatkowania jest ceną zakupu plus każdą uznaną przez Ciebie kwotą dochodu. Pełna zniżka nie kwalifikuje się do uzyskania zysków kapitałowych, nawet jeśli posiadasz akcje na dłużej niż jeden rok. Ale poza dyskontem wszystkie dodatkowe zyski są traktowane jako długoterminowy zysk kapitałowy. Jeśli nie spełniasz okresów wstrzymywania programu ESPP, w roku sprzedaży masz dochód z rekompensaty równy spreadowi przy zakupie, tzn. Różnicę między wartością rynkową akcji w dniu zakupu a ceną zdyskontowaną, którą zapłaciłeś za nią. Bez względu na to, jak długo posiadasz udziały, podstawą opodatkowania jest cena zakupu plus dowolna kwota dochodu, który rozpoznałeś. W zależności od tego, kiedy kupiłeś akcje i jak broker raportuje część wynagrodzenia dotyczącą skorygowanej wersji formularza 1099-B, podstawa kosztowa wymieniona w tym formularzu może być niepoprawna lub pusta (zobacz inny artykuł z powodu i jak obsługiwać raportowanie podatkowe na formularzu 8949). W przypadku sprzedaży zapasów z ESPP, które nie są kwalifikowane podatkowo w ramach sekcji 423 IRC, opodatkowanie. wraz z potencjalnymi błędami w raportowaniu jest podobny do tego dla NQSO. W przypadku wszystkich typów ESPP, zobacz sekcję ESPP: Taxes Advanced, aby uzyskać szczegółowe informacje i przykłady, w tym pomocne często zadawane pytania na temat wielu błędów zwrotu podatku ESPP. Uwaga: w przypadku programów ESPP, które mają kwalifikacje podatkowe na mocy sekcji 423, zakupy w danym roku podatkowym są zgłaszane na formularzu 3922 na początku następnego roku. Formularz pomaga zbierać informacje dotyczące raportowania sprzedaży akcji ESPP na zeznaniu podatkowym. Szczegółowe informacje można znaleźć w powiązanym artykule w innym miejscu na tej stronie. Błąd nr 8: Niepowodzenie śledzenia podziałów akcji Jeśli wykonałeś testy ISO i podzielono akcje przed sprzedażą, musisz upewnić się, że twój doradca podatkowy wie, ile akcji zostało ci przyznanych w porównaniu do ilości uzyskanych w wyniku podziału akcji . W przeciwnym razie twój księgowy może założyć, że masz większą preferencję AMT niż faktycznie, a ostatecznie zapłacisz więcej podatku niż powinieneś. Podziały mają również wpływ na twoją podstawę podatkową (nie są to dyskwalifikujące usposobienie), niezależnie od tego, czy pochodzą z ćwiczeń ISO lub NQSO, zakupów w ramach programu ESPP, czy z ograniczonego nabywania akcji. Przykład: Stado, które posiadasz, miało 100 pozycji na akcję. Z podziałem 2 na 1 masz dwa razy więcej udziałów, a Twoja podstawa wynosi teraz 50 na akcję. Błąd nr 9: Nie spisuj bez wartości papierów wartościowych Jeśli pracowałeś dla firmy, która się zbankrutowała, nie zapomnij wziąć straty od całkowicie bezwartościowych zapasów firmy, które możesz posiadać. Aby uzyskać stratę, firma musi być skutecznie zamknięta i nie można oczekiwać, że będzie mogła sprzedać swój towar. Jeśli kupiłeś akcje w takiej firmie, twoja strata jest równa kwocie zapłaconej za twoje udziały. Zgłaszasz bezwartościowe zabezpieczenie na Formularzu 8949 i Zaplanowaniu D i musisz przestrzegać zasad dotyczących strat kapitałowych i przeniesień. Zgłaszasz bezwartościowe zabezpieczenie na Formularzu 8949 i Zaplanowaniu D i musisz przestrzegać zasad dotyczących strat kapitałowych i przeniesień. W przypadku NQSO wartość twoich akcji w dacie wykonania (tj. Cena wykonania plus dochód ujęty w spreadu) stanowi twoją podstawę. Twoje wpływy wynoszą oczywiście zero. Nie możesz odpisać żadnego dochodu, który wcześniej zgłosiłeś, ani podatków, które zapłaciłeś w związku z nabyciem akcji. Podatki są zwykle takie same, gdy oszustwa związane z papierami wartościowymi spowodowały, że akcje straciły całą lub większość swojej wartości, jak wyjaśniono w FAQ na ten temat. Bezwartościowe zapasy muszą zostać spisane w roku, w którym stają się bezwartościowe, a data sprzedaży, którą umieścisz na formularzu 8949 i na Dacie harmonogramu, jest ostatnim dniem odpowiedniego roku podatkowego. W przeciwnym razie musisz zmienić zeznanie podatkowe, aby skorzystać z opcji odpisu. Masz siedem lat na zmianę swojego zwrotu za bezwartościowe papiery wartościowe, a nie na zwykłe trzy. Błąd nr 10: Niewykorzystanie ze specjalnych sekcji przepisów podatkowych Łatwo jest przeoczyć całkowicie legalne ulgi podatkowe, szczególnie dla osób z opcjami i zasobami założycieli. Sekcja 1202 i sekcja 1045 Internal Revenue Code są szczególnie istotne dla założycieli i pracowników z zapasami w startupach. Jeśli Twoja firma oficjalnie jest uznawana za wykwalifikowaną firmę dla małych firm na mocy sekcji 1202, możesz wykluczyć zysk ze sprzedaży swoich zasobów do 10 milionów lub dziesięciokrotność skorygowanej podstawy tego stada, jeśli trzymasz ją przez ponad pięć lat. W przypadku zakwalifikowanych zapasów dla małych przedsiębiorstw zakupionych od 27 września 2017 r. 100 zysków może zostać wyłączonych z podatku od zysków kapitałowych (stawka 0) i pominięte w obliczeniach AMT (przedtem kwota ta wynosiła 50). Po serii rozszerzeń, Ustawa o Ochronie Amerykanów przed Podatkami Podatkowymi (PATH) z 2018 r., Uchwalona pod koniec 2018 r., Na stałe wprowadziła to specjalne traktowanie podatkowe dla akcji QSB nabytych po 27 września 2017 r. Posiadacz zakwalifikowanego magazynu małych przedsiębiorstw może , alternatywnie, przeniesienie (bez opodatkowania) jakiegokolwiek zysku do innego wykwalifikowanego małego biznesu w ciągu 60 dni od sprzedaży. Należy jednak uważać na tak zwane schronienia podatkowe dla dochodu z opcji. Często to, co wygląda zbyt dobrze, aby mogło być prawdziwe, przyciąga uwagę IRS i może wymagać od nas zapłaty podatków i kar. Błąd nr 11: Botchowanie matematyki i zapomnienie o przepadkach kapitałowych Jeśli udało ci się uniknąć tych pierwszych 10 błędów: gratulacje. Większość ciężkiej pracy jest za tobą. Następny błąd dotyczy wszystkich podatników, w szczególności tych, którzy ręcznie wypełniają deklaracje podatkowe. Może się to wydawać dziwne, ale wiele błędów jest czysto matematycznych. Zwróć uwagę na obszary, w których popełnianie błędów jest szczególnie łatwe: poprawne dodawanie i odejmowanie, w tym zyski i straty kapitałowe kompensowane w Harmonogramie D Wyliczanie procentów we właściwy sposób Spójrz na właściwą linijkę tabeli podatkowej, obliczając kwotę podatek należny Pamiętaj, aby użyć przeniesienia straty kapitałowej z ubiegłego roku, najpierw w celu zmniejszenia zysków kapitałowych, a następnie do 3 000 zwykłych dochodów. Nawet jeśli zwrot jest przygotowywany przez specjalistę podatkowego, spędź kilka dodatkowych chwil, aby sprawdzić, czy nie popełnił wpadek. Zadawaj pytania dotyczące wszystkiego, co nie ma dla ciebie sensu. Błąd nr 12: Błędy mechaniczne Nie podejmuj prostych nieostrożnych błędów, które mogą opóźnić przetwarzanie Twojego zeznania podatkowego i podlegać karom IRS. Nawet jeśli zwrot jest przygotowywany przez specjalistę podatkowego, spędź kilka dodatkowych chwil, aby sprawdzić, czy nie popełnił wpadek. Zadawaj pytania dotyczące wszystkiego, co nie ma dla ciebie sensu. Oprogramowanie podatkowe i zwracanie się do ekspertów podatkowych o sprawdzenie twojego zwrotu może zmniejszyć wiele błędów. Urząd skarbowy twierdzi, że deklaracje składane elektronicznie mają współczynnik błędu mniejszy niż 1 w porównaniu z 20 wskaźnikami błędu dla ręcznych zgłoszeń. E-plik IRS i bezpłatne usługi plików są regularnie aktualizowane pod kątem zmian w prawie podatkowym. Ale nawet elektroniczne zgłoszenia nie przydadzą się na przykład w transponowanych numerach ubezpieczenia społecznego (nazwiska na zwrotach muszą być zgodne z numerami ubezpieczenia społecznego w bazie danych Social Security Administration). Przedłużenie na sześć miesięcy. Dla zeznań podatkowych, które są nazbyt skomplikowane lub potrzebujesz dodatkowego czasu, IRS ułatwił uzyskanie sześciomiesięcznego przedłużenia zgłoszenia w formularzu 4868 (zob. Powiązany FAQ nadal musisz płacić wszelkie należne podatki w normalnym terminie) . Nawet jeśli nie możesz zapłacić tego, co jesteś winien, możesz przynajmniej złożyć wniosek, ponieważ kara za późne złożenie wniosku jest znacznie większa niż kara za spóźnione płatności. Harmonogram D nie może być dołączony do formularzy 1040EZ lub 1040A. Formularze IRS 1040EZ i 1040A nie zezwalają na dołączenie załącznika D. Jeśli sprzedałeś akcje w trakcie roku podatkowego, musisz złożyć formularz IRS 1040. Zastrzeganie sobie oszustw związanych z pocztą e-mail. Urząd skarbowy wydał ostrzeżenia o oszustwach związanych z pocztą e-mail, w tym zwrot podatku. Zwroty nie są (jak sugeruje wiele z tych oszustw) wymagają oddzielnego formularza IRS. W rzeczywistości, IRS nigdy nie wysyła nieproszonych e-maili podatników i nie prosi ich o szczegółowe dane osobowe i finansowe przez e-mail. Status zwrotu. Na swojej stronie internetowej IRS posiada narzędzie, które może dać podatnikom informacje o statusie ich zwrotów (Wheres My Refund). Z elektronicznie złożonymi zwrotami informacje są dostępne 72 godziny po potwierdzeniu odbioru przez IRS. Jeśli złożysz wniosek papierowy, informacje są dostępne trzy lub cztery tygodnie po przesłaniu. Bruce Brumberg jest redaktorem naczelnym myStockOptions. Lynnette Khalfani jest prezesem TheMoneyCoach, a wcześniej była reporterką The Wall Street Journal i CNBC. Udostępnij artykuł: Biuletyn Opcji Pracowniczych Opublikowano: Styczeń 2008 Treść ostatnia recenzja Październik 2009 ISBN: 978-1-4249-4458-3 (Print), 978-1-4249-4459-0 (PDF), 978-1- 4249-4460-6 (HTML) Ta strona ma charakter informacyjny. Nie ma na celu zastąpienia Ustawy o podatku dochodowym pracodawcy. 1. Odpowiedzialność podatkowa pracodawcy w zakresie opcji na akcje Ta strona pomoże pracodawcom w określeniu, jakie kwoty podlegają podatkowi od zdrowia pracowników (EHT). EHT jest wypłacana przez pracodawców, którzy płacą wynagrodzenie: pracownikom, którzy zgłaszają się do pracy w stałym zakładzie (PE) pracodawcy w Ontario, lub pracownikom, którzy nie zgłaszają się do pracy w PE pracodawcy, ale są opłacani z lub za pośrednictwem PE pracodawcy w Ontario. Uważa się, że pracownik zgłasza się do pracy w stałym zakładzie pracodawcy, jeżeli pracownik przyjeżdża do stałego zakładu osobiście do pracy. Jeżeli pracownik nie przyjeżdża do stałego zakładu osobiście do pracy, uważa się, że pracownik zgłosi się do pracy w stałym zakładzie, jeśli można go racjonalnie uznać za zatrudnionego w stałym zakładzie. Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, proszę przeczytać stały zakład. Opcje na akcje Opcje na akcje dla pracowników są przyznawane na mocy umowy o emisję papierów wartościowych, zgodnie z którą korporacja zapewnia swoim pracownikom (lub pracownikom niepochodnego ugrupowania) prawo do nabycia papierów wartościowych obu tych korporacji. Termin papiery wartościowe odnosi się do udziałów w kapitale akcyjnym spółki lub jednostek funduszu powierniczego. Definicja wynagrodzenia Wynagrodzenie zdefiniowane w podsekcji 1 (1) Ustawy o podatku dochodowym od pracodawcy obejmuje wszystkie otrzymane płatności, zasiłki i diety lub uznawane za otrzymane przez osobę fizyczną, z tytułu sekcji 5, 6 lub 7 federalnego dochodu. Ustawa podatkowa (ITA) musi być uwzględniona w dochodzie osoby fizycznej lub byłaby wymagana, gdyby osoba fizyczna była rezydentem w Kanadzie. Świadczenia z tytułu opcji giełdowych są uwzględniane w przychodach ze względu na sekcję 7 federalnej ITA. Pracodawcy są zatem zobowiązani do zapłaty EHT z tytułu świadczeń na akcje. Przedsiębiorstwa nieposiadające broni ręcznej Jeżeli opcja na akcje zostanie wydana pracownikowi przez spółkę nieprowadzącą transakcji na warunkach rynkowych (w rozumieniu art. 251 federalnego ITA) z pracodawcą, wartość wszelkich korzyści uzyskanych w wyniku akcji Opcja ta jest zawarta w wynagrodzeniu wypłacanym przez pracodawcę na cele EHT. Pracownik przeniósł się do Ontario PE z PE niezwiązanego z Ontario Pracodawca jest zobowiązany do zapłaty EHT od wartości wszystkich świadczeń z tytułu opcji, które powstają, gdy pracownik wykonuje opcję (opcje) na akcje w okresie, w którym jego wynagrodzenie podlega EHT. Obejmuje to opcje na akcje, które mogły zostać przyznane, podczas gdy pracownik zgłaszał się do pracy w pracodawcy PE niezwiązanym z Ontario. Pracownik przeniósł się do PE poza Ontario. Pracodawca nie jest zobowiązany do zapłaty EHT od wartości świadczeń z tytułu opcji, które powstają, gdy pracownik korzysta z opcji (opcji) na akcje podczas zgłaszania się do pracy w PE pracodawcy spoza Ontario. Pracownik nie zgłaszający się do pracy w PE pracodawcy Pracodawca jest zobowiązany do zapłaty EHT od wartości świadczeń z tytułu opcji, które powstają, gdy pracownik, który wykonuje opcję (opcje), nie zgłasza się do pracy w PE pracodawcy, ale otrzymuje wynagrodzenie z lub przez PE pracodawcy w Ontario. Byli pracownicy Pracodawca jest zobowiązany do zapłaty EHT od wartości opcji na akcje byłego pracownika, jeżeli wynagrodzenie byłych pracowników było przedmiotem EHT w dniu, w którym dana osoba przestała być pracownikiem. 2. Gdy zasiłki na akcje staną się opodatkowaniem Zasada ogólna Pracownik, który skorzysta z opcji na nabycie papierów wartościowych, musi uwzględnić w przychodach z pracy świadczenie określone w sekcji 7 federalnej ITA. Prywatne korporacje kontrolowane przez Kanadę (CCPC) Jeżeli pracodawca jest CCPC w rozumieniu podsekcji 248 (1) federalnej ITA. uważa się, że pracownik otrzymał świadczenie podlegające opodatkowaniu zgodnie z sekcją 7 federalnej ITA w momencie, gdy pracownik rozporządza akcjami. Pracodawcy są zobowiązani do zapłaty EHT w momencie, gdy pracownik (lub były pracownik) rozporządza akcjami. Gdzie opcje na akcje dla pracowników są wydawane przez CCPC. ale są wykonywane przez pracownika po tym, jak firma przestała być CCPC. wartość świadczenia zostanie uwzględniona w wynagrodzeniu dla celów EHT w momencie, gdy pracownik będzie dysponował papierami wartościowymi. Prywatne korporacje niekontrolowane przez Kanadę (inne niż CCPC) Wszelkie podlegające opodatkowaniu korzyści wynikające z wykonywania przez pracownika opcji na papiery wartościowe niebędące CCPC. w tym papiery wartościowe notowane na giełdzie lub papiery wartościowe od zagranicznej spółki zależnej, muszą być uwzględnione w przychodach z zatrudnienia w momencie realizacji opcji. EHT jest płatna w roku, w którym pracownik wykonuje opcje na akcje. Federalne odroczenie opodatkowania nie ma zastosowania do EHT Jedynie dla celów federalnego podatku dochodowego pracownik może odroczyć opodatkowanie części lub całości korzyści wynikających z wykonywania opcji na akcje w celu nabycia papierów wartościowych notowanych na giełdzie do czasu, gdy pracownik pozbędzie się papierów wartościowych. Federalne odroczenie opodatkowania opcji na akcje nie ma zastosowania do celów EHT. Pracodawcy są zobowiązani do zapłaty EHT od świadczeń z tytułu opcji w roku, w którym pracownik wykonuje opcje na akcje. 3. Pracodawcy podejmujący badania naukowe i rozwój eksperymentalny Przez ograniczony czas pracodawcy, którzy bezpośrednio podejmują badania naukowe i eksperymentalne prace rozwojowe i spełniają kryteria kwalifikowalności, są zwolnieni z płacenia EHT z tytułu świadczeń pracowniczych otrzymywanych przez ich pracowników. W przypadku CCPC zwolnienie jest dostępne w przypadku opcji na akcje dla pracowników przyznanych przed 18 maja 2004 r., Pod warunkiem, że przedmiotowe udziały zostaną zbywane lub wymienione przez pracownika po 2 maja 2000 r. Oraz do 31 grudnia 2009 r. CCPC, zwolnienie jest dostępne w odniesieniu do opcji na akcje dla pracowników przyznanych przed 18 maja 2004 r., Pod warunkiem, że opcje są wykonywane po 2 maja 2000 r. Oraz w dniu 31 grudnia 2009 r. Lub wcześniej. Wszystkie świadczenia z tytułu opcji na akcje wynikające z opcji na akcje dla pracowników przyznanych po 17 maja 2004 r. Podlegają EHT. Kryteria kwalifikowalności Aby kwalifikować się do tego zwolnienia przez rok, pracodawca musi spełniać wszystkie poniższe kryteria kwalifikowalności w roku podatkowym pracodawcy poprzedzającym rok podatkowy kończący się w roku: pracodawca musi prowadzić działalność za pośrednictwem PE w Ontario in the preceding taxation year (see under Start-ups for the exception) the employer must directly undertake scientific research and experimental development (within the meaning of subsection 248(1) of the federal ITA ) at a PE in Ontario in the preceding taxation year the employers eligible expenditures for the preceding taxation year must not be less than 25 million or 10 per cent of the employers total expenses (as defined below) for that taxation year, whichever is less the employers specified eligible expenditures for the preceding taxation year must not be less than 25 million or 10 per cent of the employers adjusted total revenue (as defined below) for that taxation year, whichever is less. For example, if the employer meets all of the above eligibility criteria in its taxation year ending June 30, 2001, it is eligible to claim the EHT exemption for the 2002 year. Start-up companies that do not have a preceding taxation year can apply qualifying tests to their first taxation year. The scientific research and experimental development performed in their first taxation year will determine their eligibility for the first and second years on which EHT is payable. Amalgamations In the first taxation year ending after an amalgamation, the employer can apply the qualifying tests to the taxation year of each of the predecessor corporations that ended immediately before the amalgamation. Eligible expenditures Eligible expenditures are those incurred by the employer in directly undertaking scientific research and experimental development that qualify for the research amp development (RampD) super allowance under the Corporations Tax Act (Ontario). Contract payments received by the employer for performing RampD for another entity are included as eligible expenditures. Contract payments made by the employer to another entity for RampD performed by the other entity are not included as eligible expenditures of the employer. Specifically, eligible expenditures of the employer for a taxation year are calculated as (ABminusC), where: is the total of the expenditures incurred in the taxation year at a PE in Ontario, each of which would be a qualified expenditure under subsection 12(1) of the Corporations Tax Act (Ontario) and is either an amount described in subparagraph 37(1)(a)(i) or 37(1)(b)(i) of the federal ITA or a prescribed proxy amount (as referred to in paragraph (b) of the definition of qualified expenditure in subsection 127(9) of the federal ITA ) for the taxation year is the reduction in A as required under subsections 127(18) to (20) of the federal ITA in respect of a contract payment, and is the amount paid or payable by the employer in the taxation year that is included in A and that would be a contract payment as defined in subsection 127(9) of the federal ITA made to the recipient of the amount. Specified eligible expenditures Specified eligible expenditures of the employer for a taxation year include: the employers eligible expenditures for the taxation year the employers share of eligible expenditures of a partnership in which it is a member during a fiscal period of the partnership that ends in the taxation year, and eligible expenditures of each associated corporation that has a PE in Canada for any taxation year that ends in the employers taxation year, including the associated corporations share of eligible expenditures of a partnership in which it is a member. Total expenses The employers total expenses are determined in accordance with generally accepted accounting principles (GAAP), excluding extraordinary items. Consolidation and equity methods of accounting are not to be used. Total revenue An employers total revenue is the gross revenue determined in accordance with GAAP (not using the consolidation and equity methods of accounting), less any gross revenue from transactions with associated corporations having a PE in Canada or partnerships in which the employer or the associated corporation is a member. Adjusted total revenue The employers adjusted total revenue for a taxation year is the total of the following amounts: total revenue of the employer for the taxation year the employers share of total revenue of a partnership in which it is a member during a fiscal period of the partnership that ends in the taxation year total revenue of each associated corporation that has a PE in Canada for any taxation year that ends in the employers taxation year, including the associated corporations. Short or multiple taxation years Eligible expenditures, total expenses, and total revenue are extrapolated to full-year amounts where there are short or multiple taxation years in a calendar year. Partnerships If a partner is a specified member of a partnership (within the meaning of subsection 248(1) of the federal ITA ), the share of eligible expenditures, total expenses and total revenue of the partnership attributable to the partner is deemed to be nil. 4. Summary of EHT on Stock OptionsYour Complete Guide to Employee Stock Options and Tax Reporting Forms Employers often compensate employees with benefits other than just a pay check. Stock options and stock purchase plans are becoming increasingly popular. Here are some of the more common employee stock options and plans, and the necessary tax reporting forms, to make tax time less stressful. Employee stock options and plans Employee Stock Purchase Plans (ESPP) This voluntary program, provided through your employer, allows you to make payroll contributions to be used to purchase company stock at a discount. The discount can be up to 15 lower than the market price. Generally there is an offering period in which the employee can make contributions for this program. The market price of the stock for purchase is then determined on the purchase date, at which time the employees contributions are used to purchase stock at a discount on the employees behalf. Based upon how long the employee holds the stock, the discount is considered ordinary income and included on Form W-2 by the employer (nonqualifying position) or it is considered capital gain income and accounted for at the time of sale (qualifying position). For nonqualifying positions . your adjusted cost basis is the compensation income reported on Form W-2 plus your acquisition cost. For qualifying positions . your cost basis is simply the acquisition cost allowing the discount received to be reported as a capital gain instead of ordinary income. Restricted Stock Units (RSU) These stock units are awarded to an employee as a form of compensation. The employee does not receive the stock at the time of the award, but has a specific vesting plan outlining when the employee will receive the stock. At the time the stock vests, the employee receives the units and the fair market value (FMV) of the stock received on that date is considered income. Depending on the employers plan, you may elect to pay taxes on the income at the time the stock is awarded, at the time the stock vests, or at the vest date. The amount reported to you as income on Form W-2 by your employer at the time the stock vests will then be your adjusted cost basis in these stock units. Incentive Stock Options (ISO) The requirements for ISO units are stricter and in turn provide more favorable tax treatment. ISO units must be held for at least one year after the options are exercised. In addition, you cannot sell the shares until at least two years after the options are awarded to you. For these reasons, any discount you receive by purchasing these options are taxed as a long-term capital gain. which yields a lower tax rate than ordinary income. Nonqualified Stock Options (NSO) While ISO units are more restrictive, NSO units are more general. These stock options will generate ordinary income and a capital gainloss. When these options are granted, they are granted at a predetermined price. This allows the employee to exercise these options at that price regardless of the stocks price on the date the option is exercised. When option is exercised, the employee has ordinary income for the difference between the price they pay (grant price) and the fair market value (FMV) on the date they purchased the stock (exercise price). If you have any compensation income from your employer in the current year, this income is included on Form W-2 in Box 1. If you sold any stock units to cover taxes, this information is included on Form W-2 as well. You should review Boxes 12 and 14, as this will explain any income included on your Form W-2 related to your employee stock options. Form 1099-B You will receive a Form 1099-B in the year you sell the stock units. The form reports any capital gain or loss resulting from the transaction on your tax return. You should review your investment records to verify the cost basis amount on Form 1099-B. The cost basis on your Form 1099-B is based on information available to your brokerage. If the information available is incomplete, your cost basis amount may be incorrect. If your cost basis amount on Form 1099-B does not match your adjusted cost basis based on your records, enter an adjustment code B in TaxACT. Similarly, your Form W-2 likely wont include your cost basis on Form 1099-B, so youll want to enter an adjustment amount with code B. If your Form 1099-B is missing a cost basis amount, you must still calculate and report your cost basis on your tax return. Form 3921 is issued for incentive stock options in the year they are transferred to the employee. This form includes the necessary information to properly report the sale of these units when you do decide to sell them in the future. Although you dont have to enter information from Form 3921 into your tax return in the year you receive the form, you should save the form with your investment records. Form 3922 is issued for employee stock options that you purchased but do not sell. Since you have not sold the stock, the holding period requirements have not been determined. Therefore, the employer does not include compensation income on your Form W-2 as ordinary income. Form 3922 is issued to you for your future use when you do sell the units and need to report the income on your tax return. Like Form 3921, save Form 3922s with your investment records. TaxAct makes preparing and filing your taxes quick, easy and affordable so you get your maximum refund. Its the best deal in tax. Start free now or sign into your TaxAct Account . Thanks for the information I have a question8230my tax accountant won8217t file my 2017 taxes without form 3921. My company8217s accountant has never filed or distributed one of these forms and doesn8217t seem to think they8217re necessary. I exercised my options in 2017 and sold in 2018. I have an extension on my taxes till October but8230should I keep insisting on receiving my 3921 Is it required they give it to me Thanks for your help Speak Your Mind Cancel reply

Comments

Popular Posts